Een 21 diner is dé manier om jouw 21e verjaardag onvergetelijk te vieren. Een avond vol gezelligheid, waardevolle herinneringen en een prachtig gedekte tafel horen daar natuurlijk bij. Maar hoe pak je dat aan? KL-events deelt de 10 belangrijkste stappen voor het organiseren van een 21 diner dat indruk maakt tot in de kleinste details.
Stap 1: Stel je gastenlijst samen
Wie nodig je uit? Voor een 21 diner nodig je vaak een selecte groep uit dierbaren uit, denk hierbij aan je vriendinnen & familie (zussen/nichtjes) of als je studeert je ploeg- en huisgenoten of dames uit je jaarclub. Zorg voor een duidelijk overzicht van je gasten, zodat je weet hoeveel zitplekken, servies, bestek en glaswerk je nodig hebt.
Stap 2: Verstuur een 'save the date'
Als de gastenlijst is opgesteld, is het handig om meteen een 'save the date' te versturen naar de genodigden. Doe dit op tijd (3-6 maanden van te voren), zodat je er bijna zeker van bent dat iedereen kan. De 'save the date' kan gewoon een appje zijn en hoeft nog geen thema of locatie te bevatten, simpelweg een datum en een tijd zijn voldoende.
Stap 3: Kies de perfecte locatie
Officieel is de traditie om een 21 diner bij je ouderlijk huis te geven, zo kunnen studenten op kamers hun oorspronkelijke woonplaats en huis laten zien aan hun ploeg- en huisgenoten of jaarclub. Dit doen dan ook de meesten, maar denk vooral aan een plek die ruimte, verlichting en comfort biedt. Dit kan thuis zijn, in de tuin of op een externe locatie. Nog tafels en stoelen nodig? Huur deze dan bij een horeca/party verhuur bedrijf.
Stap 4: Bepaal een thema (en jouw outfit!)
Een goed gekozen thema maakt jouw diner écht uniek, hierbij is het belangrijk om dichtbij jezelf te blijven. Het is immers jouw persoonlijke event. Zijn felle kleuren helemaal jouw ding of houd je toch meer van rust en eenheid?
- TIP: KL-events biedt meer dan 15 verschillende thema pakketten! Ontdek hier de verschillende thema's.
Waar ik daarnaast zelf de mist mee in ging is het vastzetten van een thema, voordat ik dé perfecte jurk gevonden had. Uiteindelijk komt het altijd goed, maar dit gaf mij persoonlijk veel stress. Kleding collecties zijn natuurlijk seizoensgebonden, dus geef jij een diner waarbij het thema niet matcht met het seizoen, dan kan dit voor outfit stress zorgen ;)
Stap 5: Verstuur de uitnodiging
De 'save the date' is al verstuurd, dus ondertussen weet je wie er kunnen. Nu is het tijd om de officiële uitnodigingen te gaan versturen. Zorg voor een uniek design die volledig matcht met jouw gekozen thema! TIP: dit kan KL-events ook voor je doen!
Wat is handig om te vermelden op de uitnodiging?
- Thema/kleuren + een dresscode
- Locatie
- Tijd
- Vraag naar allergieën/dieetwensen
Stap 6: Stel het menu samen
Kies gerechten die bij jouw of eventueel het thema passen. Voor hoeveel gangen ga je? Wil je bijpassende wijnen bij de gerechten? Gaan je ouders koken of regel je liever een chef? Houd daarnaast rekening met allergieën/dieetwensen. Ook is het handig om erover na te denken wie er gaat serveren. Vaak zijn dit ouders, broers & vriendjes.
Stap 7: Tafelstyling regelen
De tafeldecoratie bepaalt de sfeer en uiting van jouw thema diner. Denk aan tafellopers, servetten, kandelaren, maar ook elegant servies, (gouden) bestek en stijlvolle glazen. KL-events verzorgt de complete styling van jouw 21 diner al vanaf €12,95 per persoon. Onze items kunnen gehuurd worden, zodat klanten zelf de tafel gemakkelijk kunnen klaarzetten, maar KL-events kan ook de gehele styling doen. Zo hoef jij je alleen maar bezig te houden met genieten.
Stap 8: Jouw diner naar een hoger niveau tillen
Nu de basis van jouw diner staat zijn er nog een paar details waarmee KL-events jouw diner naar een hoger niveau kan tillen:
Stap 9: Entertainment
Een 21 diner draait om gezelligheid én persoonlijke momenten. Plan ruimte tussen de gerechten voor speeches, kleine spelletjes of een fotomoment. Het makkelijkste is om voor die tijd iemand aan te stellen die dit regelt, zodat het voor de jarige een verassing blijft. Een gepersonaliseerde backdrop of Photo Booth maakt het extra leuk voor jouw gasten. Wil je echt gaan voor kwalitatief goede foto's en je geen zorgen hoeven te maken over het vastleggen van herinneringen? Huur dan een fotograaf in.
Stap 10: Geniet van jouw avond
De voorbereidingen zitten erop, nu is het tijd om te genieten van jouw diner! Maak foto's, lach veel en beleef de avond bewust. Met de juiste voorbereiding wordt jouw 21 diner een herinnering om nooit te vergeten, cheers!
KL-events helpt je graag!
Wil jij een stijlvol 21 diner zonder stress organiseren? KL-events verzorgt verhuur, styling en advies voor elke gelegenheid. Graag een vrijblijvende offerte aanvragen? Neem dan contact met ons op!